Infiintare firma in 3 zile
Aspecte prealabile
In cazul in care v-ati hotarat sa intreprindeti o afacere personala sau nu, va stam la dispozitie pentru realizarea acestui lucru intr-un timp cat mai scurt, adica in 3 zile.
Potrivit Comunicatului emis de catre ONRC la inceputul anului trecut, ca o consecinta directa a masurilor intreprinse de catre ONRC si ANAF, perioada aferenta tuturor formalitatilor necesare infiintarii unei firme se comprima integral in termenul de 3 zile.
Prin acest comunicat se arata ca incepand cu data de 6 februarie 2012, solicitantii nu se vor mai adresa administratiilor finantelor publice, pentru obtinerea certificatelor pentru spatiul cu destinatie de sediu social si a adeverintelor privind inregistrarea documentului care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatie de sediu social, acestea urmand sa fie obtinute prin intermediul oficiilor registrului comertului.
Astfel, cererile de inregistrare a documentului care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatie de sediu social si de eliberare a certificatului pentru spatiul cu destinatie de sediu social vor fi preluate de oficiile registrului comertului o data cu cererile de inregistrare avand ca obiect inmatriculari/schimbari de sediu social si vor fi transmise administratiilor finantelor publice, alaturi de actele doveditoare ale dreptului de folosinta, astfel cum au fost depuse in sustinerea cererilor de inregistrare adresate oficiilor registrului comertului.
Este bine de stiut faptul ca intr-un SRL numarul asociatilor nu poate fi mai mare de 50, iar o persoana fizica sau juridica nu poate fi asociat unic decat intr-un singur SRL. Asociatii vor raspunde pana la concurenta capitalului social subscris si varsat care este de minim 200 lei.
Acte necesare
Actele necesare pentru constituirea unei societati cu raspundere limitata sunt:
Etape si procedura
Prima data trebuie stabilite ce activitati urmeaza sa desfasoare societatea, in functie de aceasta alegandu-se obiectul principal de activitate, precum si, daca este cazul, obiecte secundare in subsidiar. Aceasta operatiune se face conform Clasificarii Activitatilor din Economia Natioanala (CAEN) in vigoare.
Totodata se va stabili forma sub care va functiona societatea, respectiv: SRL, SA, SNC, SCS, SCA. In tara noastra societatea cu raspundere limitata este cea mai des intalnita forma juridica. Legea 31/1990, cu modificarile si completarile ulterioare, prevede:
Urmeaza apoi etapa de verificare a disponibilitatii denumirii societatii de catre ONRC (rezervare denumire). In ordinea preferintelor se vor alege 3 denumiri. Documentul doveditor pentru disponibilitatea firmei si a emblemei obtinut de la Registrul Comertului se va include in dosarul depus pentru inregistrarea societatii.
In continuare se va alege sediul social in care societatea urmeaza sa-si desfasoare activitatea. In acest moment este necesar a se incheia un contract intre proprietarul imobilului in care societatea isi va avea sediul si societatea insesi prin reprezentant (contract de inchiriere, comodat, etc.). Actele doveditoare ale spatiului (contract, certificat de mostenitor) se vor atasa in dosarul ce va fi depus spre inregistrare la Registrul comertului din localitatea unde va fi stabilit sediul societatii.
Tot aici, daca sediul social este gazduit intr-un imobil cu mai mult apartamente, va trebui sa aveti acordul vecinilor pentru functionare, precum si al Asociatiei de locatari/proprietari.
Daca nu dispuneti de un spatiu, ori nu obtineti aceste acorduri, va puteti gazdui sediul social la sediul Cabinet de avocat, care ofera si acest serviciu. Serviciu de gazduire sediu social poate fi consultat in sectiunea gazduire sediu social.
Alegandu-se asociatul/asociatii societatii, precum si administratorul acesteia, se procedeaza la intocmirea documentatiei societatii: act constitutiv, declaratii, contracte, etc.
Redactarea Actului constitutiv este o alta etapa esentiala in procesul de infiintare al societatii. Asociatul unic sau asociatii vor semna acest document in prezenta unui avocat sau notar public. Actul constitutiv va contine datele personale ale asociatilor, forma juridica aleasa pentru societate, denumirea societatii, detalii legate de sediul social ales, obiectul de activitate al firmei, valoarea capitalului social, datele personale ale administratorilor, detalii referitoare la durata societatii comerciale, sedii secundare, daca exista, cazuri de dizolvare, lichidare si nu in ultimul rand modalitatile de desfiintare in cazul in care societatea intra in faliment.
Specimenul de semnatura al administratorului se va realiza prin intermediul unui Birou notarial.
Dupa depunerea capitalului social al societatii de minim 200 lei la o institutie bancara, intr-un cont special deschis pe numele societatii, si eliberarea unui extras de cont, urmeaza depunerea dosarului complet, impreuna cu toate formularele, anexele, cererile si declaratiile tip la Registrul comertului.
In momentul in care s-a finalizat inregistrarea societatii de Registrul Comertului, societatea are obligatia sa obtina toate avizele, autorizatiile si stampilele pentru functionarea sa legala.
Serviciile oferite de Cabinetul nostru constau in:
In cazul in care v-ati hotarat sa intreprindeti o afacere personala sau nu, va stam la dispozitie pentru realizarea acestui lucru intr-un timp cat mai scurt, adica in 3 zile.
Potrivit Comunicatului emis de catre ONRC la inceputul anului trecut, ca o consecinta directa a masurilor intreprinse de catre ONRC si ANAF, perioada aferenta tuturor formalitatilor necesare infiintarii unei firme se comprima integral in termenul de 3 zile.
Prin acest comunicat se arata ca incepand cu data de 6 februarie 2012, solicitantii nu se vor mai adresa administratiilor finantelor publice, pentru obtinerea certificatelor pentru spatiul cu destinatie de sediu social si a adeverintelor privind inregistrarea documentului care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatie de sediu social, acestea urmand sa fie obtinute prin intermediul oficiilor registrului comertului.
Astfel, cererile de inregistrare a documentului care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatie de sediu social si de eliberare a certificatului pentru spatiul cu destinatie de sediu social vor fi preluate de oficiile registrului comertului o data cu cererile de inregistrare avand ca obiect inmatriculari/schimbari de sediu social si vor fi transmise administratiilor finantelor publice, alaturi de actele doveditoare ale dreptului de folosinta, astfel cum au fost depuse in sustinerea cererilor de inregistrare adresate oficiilor registrului comertului.
Este bine de stiut faptul ca intr-un SRL numarul asociatilor nu poate fi mai mare de 50, iar o persoana fizica sau juridica nu poate fi asociat unic decat intr-un singur SRL. Asociatii vor raspunde pana la concurenta capitalului social subscris si varsat care este de minim 200 lei.
Acte necesare
Actele necesare pentru constituirea unei societati cu raspundere limitata sunt:
- cererea de intregistrare, declaratii tip;
- copie de B.I/C.I./Pasaport ale asociatului/asociatilor;
- documentul doveditor pentru verificarea disponibilitatii si rezervarii denumirii societatii;
- actul constitutiv;
- contractul incheiat cu proprietarul locatiei care va fi aleasa ca sediul social al societatii (inchiriere, comodat, contract juridic, etc);
- documente doveditoare ale spatiului (contract vanzare-cumparare, certificat mostenitor, etc)
- acordul vecinilor, al asociatiei de locatari/proprietari
- declaratie pe propria raspundere al asociatului/asociatilor;
- specimenul de semnatura al asociatului/asociatilor si al administratorului;
- documentele doveditoare pentru depunerea capitalului social;
- documentul doveditor pentru achitarea taxei de inregistrare a firmei.
- pentru asociatii cetateni straini – declaratia autentica pe propria raspundere a presoanei fizice cetatean strain in nume propriu sau ca reprezentant al persoanei juridice straine care nu este inregistrata fiscal in Romania din care sa rezulte ca nu are datorii fiscale, si, dupa caz, traducerea legalizata realizata de un traducator autorizat a carui semnatura sa fie legalizata de un notar public.
Etape si procedura
Prima data trebuie stabilite ce activitati urmeaza sa desfasoare societatea, in functie de aceasta alegandu-se obiectul principal de activitate, precum si, daca este cazul, obiecte secundare in subsidiar. Aceasta operatiune se face conform Clasificarii Activitatilor din Economia Natioanala (CAEN) in vigoare.
Totodata se va stabili forma sub care va functiona societatea, respectiv: SRL, SA, SNC, SCS, SCA. In tara noastra societatea cu raspundere limitata este cea mai des intalnita forma juridica. Legea 31/1990, cu modificarile si completarile ulterioare, prevede:
- SRL - societatea cu raspundere limitata reprezinta forma de societate comerciala in care obligatiile sunt garantate cu patrimoniul social si asociatii raspund numai in limita aportului lor la constituirea capitalului social.
- SA – societatea pe actiuni reprezinta acea forma de societate comerciala in care capitalul social este impartit pe actiuni, iar obligatiile sociale sunt garantate cu partimoniul social. Actionarii raspund numai in limita aportului lor.
- SNC – societatea in nume colectiv reprezinta acea forma de societate comerciala in care obligatiile sociale sunt garantate cu patrimoniul social si cu raspundere nelimitata si solidara a tuturor asociatilor.
- SCS – societatea in comandita simpla reprezinta acea forma de societate comerciala in care obligatiile sociale sunt garantate cu patrimoniul social si cu raspunderea nelimitata si solidara a tuturor asociatilor comanditati. Asociatii comanditari raspund numai pana la limita aportului lor.
- SCA – societatea in comandita pe actiuni reprezinta acea forma de societate comerciala al carei capital social este impartit pe actiuni, iar obligatiile sociale sunt garantate cu patrimoniul social si cu raspunderea nelimitata si solidara a asociatilor comanditati. Asociatii comanditari raspund numai pana la limita aportului lor.
Urmeaza apoi etapa de verificare a disponibilitatii denumirii societatii de catre ONRC (rezervare denumire). In ordinea preferintelor se vor alege 3 denumiri. Documentul doveditor pentru disponibilitatea firmei si a emblemei obtinut de la Registrul Comertului se va include in dosarul depus pentru inregistrarea societatii.
In continuare se va alege sediul social in care societatea urmeaza sa-si desfasoare activitatea. In acest moment este necesar a se incheia un contract intre proprietarul imobilului in care societatea isi va avea sediul si societatea insesi prin reprezentant (contract de inchiriere, comodat, etc.). Actele doveditoare ale spatiului (contract, certificat de mostenitor) se vor atasa in dosarul ce va fi depus spre inregistrare la Registrul comertului din localitatea unde va fi stabilit sediul societatii.
Tot aici, daca sediul social este gazduit intr-un imobil cu mai mult apartamente, va trebui sa aveti acordul vecinilor pentru functionare, precum si al Asociatiei de locatari/proprietari.
Daca nu dispuneti de un spatiu, ori nu obtineti aceste acorduri, va puteti gazdui sediul social la sediul Cabinet de avocat, care ofera si acest serviciu. Serviciu de gazduire sediu social poate fi consultat in sectiunea gazduire sediu social.
Alegandu-se asociatul/asociatii societatii, precum si administratorul acesteia, se procedeaza la intocmirea documentatiei societatii: act constitutiv, declaratii, contracte, etc.
Redactarea Actului constitutiv este o alta etapa esentiala in procesul de infiintare al societatii. Asociatul unic sau asociatii vor semna acest document in prezenta unui avocat sau notar public. Actul constitutiv va contine datele personale ale asociatilor, forma juridica aleasa pentru societate, denumirea societatii, detalii legate de sediul social ales, obiectul de activitate al firmei, valoarea capitalului social, datele personale ale administratorilor, detalii referitoare la durata societatii comerciale, sedii secundare, daca exista, cazuri de dizolvare, lichidare si nu in ultimul rand modalitatile de desfiintare in cazul in care societatea intra in faliment.
Specimenul de semnatura al administratorului se va realiza prin intermediul unui Birou notarial.
Dupa depunerea capitalului social al societatii de minim 200 lei la o institutie bancara, intr-un cont special deschis pe numele societatii, si eliberarea unui extras de cont, urmeaza depunerea dosarului complet, impreuna cu toate formularele, anexele, cererile si declaratiile tip la Registrul comertului.
In momentul in care s-a finalizat inregistrarea societatii de Registrul Comertului, societatea are obligatia sa obtina toate avizele, autorizatiile si stampilele pentru functionarea sa legala.
Serviciile oferite de Cabinetul nostru constau in:
- consultanta pentru infiintarea firmei;
- obtinerea dovezii privind disponibilitatea si a rezervarii firmei;
- conceperea si redactarea actului constitutiv;
- atestare act constitutiv;
- concepere si redactare contract de comodat sau gazduirea sediului social;
- formular pentru acordul vecinilor si al asociatiei de proprietari/locatari;
- completarea declaraţiilor date pe propria raspundere, dupa caz, de catre fondatori/administratori/cenzori sau persoane fizice reprezentante ale persoanei juridice numita administrator sau cenzor, din care sa rezulte ca indeplinesc conditiile legale pentru detinerea acestor calitati;
- atestare declaratii pe proprie raspundere;
- completarea cererii de inregistrare;
- completarea declaraţiei-tip pe propria raspundere model 1 sau model 2;
- obtinerea dovezii privind verificarea calitatii de asociat unic intr-o singura societate cu raspundere limitata sau a dovezii verificarii privind indeplinirea conditiei ca societatea cu raspundere limitata cu asociat unic sa nu fie asociat unic in alta societate cu raspundere limitata;
- deschiderea contului pentru capital social;
- constituirea dosarului de Registrul Comertului;
- depunerea dosarului la Registrul comertului si ridicarea documentelor.